sobota, listopada 22, 2014

LINCOLN - FILM

 
Film „Lincoln“ (2012) Stevena Spielberga opowiada o Abrahamie Lincolnie, szesnastym prezydencie Stanów Zjednoczonych, który nie przebierając w środkach chciał wprowadzić 13. poprawkę do konstytucji znoszącą niewolnictwo, i to jest właściwie główną fabułą filmu. Akcja toczy się podczas wojny secesyjnej w 1965 roku.  Odtwórcami głównych ról są Daniel Day-Lewis (Abraham Lincoln), Sally Field (Mary Todd Lincoln), Tommy Lee Jones (Thaddeus Stevens). "Lincoln" dostał 12 nominacji do Oscara, a zdobył dwa: najlepszy aktor pierwszoplanowy i najlepsza scenografia.

Film zrobiony z wielkim rozmachem, nie był zbyt ciekawy, ale też nie nudził, nie powalił na kolana, a ocenę całości uratowała gra aktorska. 













4 komentarze:

  1. Kiedyś zaczęłam go oglądać, ale nie wytrwałam do końca :) Aczkolwiek watek przewodni jest godny uwagi :)

    OdpowiedzUsuń
  2. No właśnie, ja też zaczęłam go kiedyś oglądać, ale przerwałam po paru minutach. Może jeszcze do niego wrócę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wydaje się fajna-może przeczytam
    pozdrawiam,fajny blog;)
    razemzksiazka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja czytam biografię Lincolna z domieszką fantasy ;) Czyli A.Lincoln pogromca wampirow. ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję wszystkim za odwiedziny i komentarze, które zawsze chętnie czytam i na które staram się w miarę możliwości odpowiadać:-)