sobota, czerwca 16, 2012

Top 10. Najważniejsze nieprzeczytane książki!




Top 10 to akcja, przy okazji której raz w tygodniu ma blogu pojawiają się różnego rodzaju rankingi, dzięki którym czytelnicy mogą poznać bliżej blogera, jego zainteresowania i gusta. Jeżeli chcesz dołączyć do akcji - w każdy piątek wypatruj nowego tematu.

Dziś przyszła pora na... Najważniejsze nieprzeczytane książki!


Pisząc listę top 10. najważniejsze nieprzeczytane książki starałam się zaliczyć do niej coś z klasyki, bestsellerów no i te które po prostu uważam za ciekawe i chciałabym w przyszłości je przeczytać. Naturalnie lista zawiera tylko dziesięć pozycji, ale jest milion innych książek, które muszę poznać. Do każdej książki podchodzę inaczej i każdej czytanej książce towarzyszą mi inne emocje i każą przeżywam inaczej. Wybierając książki do czytania staram się o ich różnorodność i odmienność pod względem rodzaju, aby nie tkwić w jednej i tej samej tematyce. Tak więc i moje Top 10. zawiera czytadła różnego rodzaju:)






1. "Drużyna Pierścienia", "Dwie Wieże", "Powrót króla" - John Ronald Reuel Tolkien
2. "1Q84" Tom 1,2 i 3 - Haruki Murakami
3. "Imię róży" - Umberto Eco
4. "Duma i uprzedzenie" - Jane Austen
5. "Bracia Karamazow" - Fiodor Dostojewski
6. "Ojciec Chrzestny" - Mario Puzo
7. "Lew, czarownica i stara szafa" - Clive Staples Lewis
8. "Dracula" - Bram Stoker
9. "Rok 1984" - George Orwell
10. "Wichrowe wzgórza" - Emily Bronte




3 komentarze:

  1. świetna lista nic nie czytałam z niej.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam "Imię róży", "Dumę i uprzedzenie" i "Wichrowe wzgórza", polecam te powieści. Chociaż po "Dumie..." spodziewałam się czegoś więcej.

    Gdybym zrobiła taką listę u siebie to trylogia Murakamiego też by się na niej znalazła. Podobnie jak "Bracia Karamazow", "Dracula" i "Rok 1084". Po Tolkiena nie mam ochoty sięgać, podobnie jak po Puzo. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy w życiu TOLKIEN! :D

    "wichrowe wzgórza" i "duma i uprzedzenie" - zgadzam się w 100% :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję wszystkim za odwiedziny i komentarze, które zawsze chętnie czytam i na które staram się w miarę możliwości odpowiadać:-)